everything about you

mungkin itulah kali terakhir kami berjumpa...
sudah tiba masanya untuk kami berpisah..
sudah ketentuan ilahi...
aku REDHA...
dulu kami bersama sama mengikat janji antara satu sama lain...
tapi...
atas sebab yang tak dapat dielakkan
dia
pergi tinggalkan aku...
hati wanita mana tidak merintih
hati wanita mana tidak sedih
hati wanita mana yang kuat dengan dugaan seberat ni
hati wanita mana yang boleh terima apabila segala yang dimilikinya disentap..
sayang..
walaupun pertemuan kite hanya sementara...
aku sudah cukup bahagia..
aku bersyukur kerana engkaulah
lelaki yang dipilih oleh 
Allah
untuk memiliku aku walaupun seketika
walaupun pengenalan kite singkat
tapi cukup bermakna untuk aku...
aku bahagia ketika melihat senyuman dibibirmu..
aku bahagia ketika menatap wajahmu...
sayang...
terlalu banyak kenangan antara kite yang aku sukar untuk lupakan..
tidak mungkin aku akan mencintai orang lain 
seperti mana
aku bisa mencintai kamu sayang...
kau pernah berjanji dulu tak kan pernah tinggalkan aku..
tapi
janji tu kau juga yang mungkiri..
kenapa sayang??
kenapa senang untuk mengikat janji
dan 
senang untuk melupakan janji??
aku rindu semua kenangan kita..
aku rindu bau mu..
aku rindu untuk melihat rupa paras mu
aku rindu untuk menatap matamu
aku rindu untuk bergaduh dengan mu
aku rindu dengan cinta kamu
aku rindu dengan rindu kamu
aku rindu kata-kata pembangkit darimu buat aku
semuanya aku rindu
aku tak pernah cuba untuk melepaskan kamu
aku tak pernah cuba untuk sakiti kamu
aku tak pernah cuba untuk menyangimu
aku tak pernah cuba untuk merindui kamu
aku tak pernah cube untuk mengenali kamu..
tapi
kenapa semuanya terjadi??
kerana
itulah takdir yang ditentukan..
aku takut kehilangan mu..
aku takut untuk melepaskan kamu
aku taku kamu berhenti menyintai aku
aku takut kamu berhenti merindui aku...
aku takut 
aku takut
aku takut
semuanya...
aku juga takut kamu tak bahagia dengan aku..
tapi
ketakutan aku sudah pun menjadi realiti dalam kehidupan aku
bukan lagi sebuah fantasi..
kini aku sendiri..
tiada lagi kamu disisi aku..
kenapa dulu kau bagi aku harapan
dan
sekarang kau hancurkan
kau lupe semua kenangan kita...
tiap-tiap hari aku tunggu kau..
tiap-tiap hari aku terdengar gelak ketawa kite bersama..
tapi itu semua sudah tinggal kenangan..
sayang...
aku harap kau bahagia dengan kehidupan baru mu..
aku harap kali ni kau jaga pula hati perempuan tu..
jangan kau lakukan perkara yang sama...
mungkin hubungan kita hanya sejauh ni..
aku janji
aku janji aku tak kan kembali lagi dalam kehidupan kau..
lepas ni tiada lagi namamu dalam hati aku..
dan ini juga mungkin adalah warkah yang terakhir dariku tentang kamu..
maafkan segala kesilapan yang pernah aku lakukan..
aku juga banyak kekurangan...
pesanan dari aku..
jangan lupa solat..
jagalah haati ibu dan ayah kamu..
jangan sampai dia terluka kerana kamu..
lepas ni aku dah tiada lagi untuk menjaga mu seperti biasa..
untuk mengejutkan kamu
kali ni
kamu kenalah berdikari sendiri..
ingat satu perkara..
kite hidup hanya sekali...
hargai ape yg ade..
cukup air mata aku sampai disni..
assalammualaikum..

:D = this is for iylia hazirah.. ni bukan cerita aku.. tapi cerita iylia.. aku just tulis perasaan dia je.. btw iylia, be strong kay.. aku sentiasa disisi kau dan tak kan pernah sesaat pun aku lupakan kau.. *persahabatn yang membawa ke mati..
sorrylah.. aku memang emo sikit time menulis nie.. biasalah ezwa.. tak emo tak delah ezwa kau.. :D 
bahu aku sentiasa ade untuk kau.. tangan aku sentiasa ade untuk lap air mata kau.. telingga aku sentiasa ade untuk mendengar setiap curahan kau.. bibir aku sentiasa ade untuk menasihati dan memberi pandangan kt kau..
kalau dye jodoh kau, insya Allah dia akan kembali pada kau..
jangan persalahkan diri kau dan rasa menyesal kerana dia tinggalkan kau.. tapi banggalah..
dia sebenarnya yang rugi sebab tinggalkan orang yang sayang kan dia.. bersabar okay?? ini semua dugaan untuk menguji kekuatan kau.. kalau kau kuat sekarang, aku pasti, ujian yang lagi berat pada masa akan datang nanti pasti kau boleh harungi.. sayang kamu iylia... <3hanya ni je aku boleh.. assalammualaikum..