hidup??

HIDUP???

hidup?? ape yang aku tahu tentang kehidupan?? masa kecik2 dulu, hidup senang je.. tak pernah tension.. tak fikir pon hal dunia, hal kehidupan.. yang aku tahu time aku kecik2 dulu, aku pasang impian yang pelbagai bentuk.. merepek repek impian aku.. tapi itulah yang dinamakan dengan IMPIAN..

impian aku sewaktu kecik??

yang aku ingat dulu aku selalu cakap.. aku nak jadi artis.. aku nak kahwen dengan Dato'.. hahaha impian budak.. time tu lancar mulut bercakap tanpa fikir akan ade halangan bila besar nanti.. yang aku tahu time tu, ape yang aku cakapkan pada hari ini, besar nanti aku pasti dapat...

ye.. tahu memang boleh dapat.. tapi tak se"PERFECT" yang kite pernah fikirkan pada suatu ketika dahulu... aku dulu selalu jadi perhatian saudara mara.. hanya disebabkan impian aku yang karut dan merepek... dorang semua selalu mempersoalkan, kenapa aku nak berkahwin dengan Dato'??

tapi jawapan aku pada ketika itu, sebab aku nak hidup senang macam dalam drama.. aku nak bile aku kahwen nnt, aku nak beli rumah banglo dan nak 5 orang bibik.. aku nak bibik sorang masak, sorang lagi kemas rumah n macam2 lah.. time tu aku fikir, mak ayah aku mesti duduk dengan aku.. sebab aku nak jage dorang dan aku nak dorang senang macam mane aku senang...

bila naik ke peringkat remaja, semua impian aku ketika aku kecil dulu hilang.. hilang dengan impian aku yang baru.. impian aku?? banyak... antaranya aku nak berjaya dalam hidup sehingga mak ayah aku boleh bangga dengan aku.. ye.. mak dan ayah.. umi dan abah...

senyuman mereka adalah kesenangan untuk aku.. tapi tangisan mereka adalah duri buat aku... bile aku dah besar sekrang ni baru aku terfikir.. tak semudah yang disangka untuk mencapai segala impian yang aku pernah idamkan suatu ketika dahulu... ketika inilah baru aku rasa susahnya untuk mendapat kesenangan dan untuk membuat pilihan dalam kehidupan.. 

ketika inilah aku baru merasa tekanan yang mak ayah aku pernah rasakan dahulu.. hurmm.. well, bile dh meningkat remaja, macam2 lah jadi..

baru2 ni ade seorang saudara aku mempersoalkan aku tentang jodoh?? ye kenapa dengan jodoh?? sebelum ni aku fikir, jodoh.. senang je.. orang dah suka jodoh lah..

tapi pada hari tu, dia nak jodohkan aku dengan "seseorang".. pada ketika itu, dalam fikiran aku.. "diakah yang terbaik"?? sejak pada hari tu aku takut.. takut dengan pilihan dalam kehidupan aku..

ye kehidupan.. bukan sesuatu yang boleh dibawa main.. lebih2 lagi dalam soal perkhawinan.. aku takut.. takut dalam segalanya... argh ! malas nak fikir soal jodoh.. macam encik "S" pernah cakap, kalau sampai jodoh kahwen lah..

okay.. soal impian.. impian aku sekrang, aku hanya nak buat yang terbaik.. biar aku hilang semua, asalkan aku tak hilang agama aku, mak dan ayah aku.. 

actually, aku x ade bende nak ditypekan.. aku just tertibe teringat tentang impian aku waktu kecik dulu.. sebab, tadi tertibe ade customer tu datang bawak anak dia.. anak dia asyik cakap " kalau akak besar nanti, akak nak beli semua yang ade dalam kedai nie.. akak nak jadi kaya" 

hahaha.. impian sewaktu kanak2..