mengenal

dalam sedar x sedar sekarang dah pun sampai penghujung tahun... lagi dua minggu masuklah tahun baru.. tahun dimana usiaku menjangkau 20 tahun...20 tahun?? nampak macam aku dah besar dah matang kan??? but, hampeh... matang pon x lagi.. dalam otak asik fikir nak berdalih je..  umi aku cukup x confident gan aku.. bile aku cakap aku dah matang je, mesti dye juih bibir, tanda tidak puas hati...

hari bertukar hari, tanpa aku sedar masa terus berjalan tanpa menunggu aku.. telah banyak yang aku sia2kan dan jugak banyak yang telah aku lakukan... tahun ni digelar tahun "mengenal" buat aku.. banyak bende yang terjadi dan yang aku pelajari... yang buruk kite jadikan ihktibar dan yang baik kite ambik sebagai pendoman.. 

tak tahu bagaimana nak diungkapkan dengan kata2.. terlalu jauh dah perjalanan aku pada tahun ini rupanya.. rasa macam baru semlam segalanya terjadi.. Allah.. tanpa aku sedar, kuat juga diriku.. hehehhe.. bukan kerana apa, sebab tahun ni bnyak sangat bende yang menggugat keimanan ku... 

tahun ini mengajar aku untuk mengenal orang, mengajar aku untuk menghargai, mengajar aku untuk mengenal Allah dan pelbagai lagi.. banyak orang dengan pelbagai ragam yang kutemu.. dari aku tidak berilmu terus mendapat ilmu.. subhan Allah..

okay.. no more to type lah.. tertibe hilang mood.. assalammualaikum,,,