Adil

suatu ketika dahulu,  aku pernah rasa,  rasa dirindui dan dikasihi oleh seorang insan yg aku sendiri jatuh hati separuh nyawa padanya. tapi rasa itu sementara dalam diri dia yg dulu pernah takut hilangnya aku..  ternyata kini aku sendiri tanggung rasa yg terusan terbit dalam hati sanubariku  ini.

aku rindu nk tatap wajahnya yg memberikan aku jaminan kebahagiaan.  matanya yg sayup,  yg ketika itu aku tenung penuh dengan rasa syg dan rindu dalam dirinya buat aku..  rindu ya Allah..  rindu saat aku dpt menatap wajahnya tanpa berkelip mata ini..  rindu dengar leteran,  nasihat dan suaranya yg kini diam membisu tanpa sepatah kata.  kadang , kata dan suara itu tergiang giang lagi ditelinga aku seolah olah dia tak pernah jauh dari sisi aku..   Allah,  sungguh ya Allah,  aku rindu dia pada saat ini...  aku rindu nak jalan beriringan dengannya lagi sambil gelak tawa menuju ke tempatmu..  rindu untuk peluk rasa bahagia itu lagi..  rindu untuk rasa rindu itu lagi.. 

ya Allah,  aku tak harap untuk dia kembali pada aku,  tp aku berharap untuk aku dapat merasa semula ape yg aku pernah rasa suatu ketika dahulu itu pada seseorang yg benar yg telah engkau tetapkan buat aku...  aku tidak pernah rindukan seseorang seperti mana aku pernah rindu dia dulu dan skrg..  aku tidak pernah lagi rasa syg pada seseorang seperti mana aku pernah rasa syg pada dia dahulu walaupon pernah aku terikat dgn ikatan yg hampir sah.

tidak adil rasanya jika aku terus simpan rasa ini.. 

yg datang ketika ini hanya memori dan rasa rindu..  rindu pada sosok tubuh yg ingin ku tatap ketika ini..  memori yg pernah dibina dan ingin aku kecap impian itu bersama.. 

ya Allah,  aku minta kau kuburkan rasa rindu dan sayang ini..  kau gantikan lah rasa syg,  cinta dan rindu ini hanya padaMu sahaja..  sesungguhnya,  rasa ini jika diberi pada manusia akan disia sia kan seperti mana aku menanggungnya sekarang. jangan Kau biarkan aku sendiri tanggung rasa ni ya Allah..  tetaplah bersamaku walau sejuta kali aku berpaling dariMu..  jangan biarkan aku terus sesat dlm mencari jalan kepadaMu..  jangan biarkan aku lemas dihanyut dosa dan rasa yg sia2 pada manusia..  jangan biarkan aku terus hilang dalam langkahku menuju keredhaanMu..  sesungguhnya aku hanya seorang manusia yg bersifat lemah dan memerlukanMu dalam setiap detik nafasku.