sendiri dalam sepi

sebuah cerita yang tiada kesudahan. dan sebuah cinta yang tiada pengakhiran.. aku terperangkap dalam diri yang aku sendiri sesat dengan jalannya..dalam riang terselit duka.. hati sakit tiada siapa peduli..

hidup aku? hancur.. hancur dipukul ombak.. diri aku bergelimpangan.. masih mencari diri, mencari hala tuju yang entah kemana hilangnya..

aku merintih, aku menangis, aku meratap dan aku mengharap tapi masih tiada jawapan bagi setiap persoalan... aku terus melangkah tanpa ada arah tuju.. tanpa henti aku teruskan segalanya.. tapi lamanya jiwa aku mati.. mati dengan segalanya..

kembali roh kembali.. kembalilah kedalam diri.. sendirian aku sendiri.. sendiri bertemankan sepi.. jauhnya diri aku telah hanyut... aku mule melangkah kebelakang.. memulakan segalanya yang telah berakhir.. mula didik hati dengan kegelapan.. dengan kesunyian yang meniup mematikan semangat..

khayalan semakin kuat, diri semakin dibenci.. adakalanya aku mula mempersoalkan,,, seolah aku lah penyalah takdir.aku letih. seksanya sebuah pengharapan yang hanya sebuah ilusi..

kadang aku pelik.. tidak letih kemeratap??terlalu bnyak air mata yang kau dah limphkn hanya kerana sebab yang sama.. mereka tidak faham dan tidak akan pernah faham. peyiksaan kau hanya satu jenaka buat mereka..

aku takut.. aku takut akan takdirku sendiri.. aku terkurung.. terkurung dalam bayangan aku sendiri.. usahaku yang tiada hasil aku hentikan hanya kerana aku  tidak percaya akan keajaiban-Nya. aku.. aku  sungguhh jauh.. jauh sgt aku tinggalkan diri aku..

sakitnya bila keliru dengan perasaan sendiri.. aku berlawan antara baik dan jahat.. segalanya ditangan aku.. dalam keadaan begini segalanya perjalanan singkat yang aku pilih.. aku letih.. letih untuk bagi mereka faham kedudukan aku dan perasaan aku.. sungguh jiwa dan hati ku mati.. mati ditelan masa...

aku berehat seketika dalam mengejar.. kalau letih aku sudah hilang nanti.. aku akan teruskan kalau aku masih tidak lumpuh ye..