Rehat

Berteman kan bayu malam yang menyelinap kedalam tubuhku.. Sejuk kaku aku. Dalam sepi, sunyi terasa diri. Saat ini, rindu itu dtg lagi. Sering datang mengetuk pintu ini.

Ketika ini, benakku sakit, fikiranku celaru. Entah mana hala tuju. Segalanya aku fikirkan. Aku jadi buntu. Aku jadi bodoh.

Aku dibuang dalam sepi, ditinggalkan dalam persoalan. Rasa x mampu lagi untuk aku banjiri hati. Rasanya seperti sudah kering.

Wajahnya, lawaknya, tindak tanduknya bermain difikiranku tanpa henti. Hati aku sakit. Sakit. Adakala rasa tak tertahan perit dihati. Tapi cuba bertahan. Aku yakin ada sebabnya.

Dalam duka aku cuba memahami. Dalam jurang aku mendamba sebuah pengharapan. Tiada siapa memahami. Isi hati tersimpan rapi. Biar pecah diperut jgn lepas dimulut.

Ingin aku tatap wajah nyenyaknya. Ingin ku tenangkan hatinya. Ingin ku leraikan kekusutannya. Tapi apa dayaku. Rindu aku tidak pernah berkurang. Semakin sepi semakin rindu.

Aku hargai pengorbanannya. Sampaikan aku rasa kau patut berehat. "Sayang, berehatlah kamu sementara. Aku kesian melihat kegusaran kau terhadap aku".